Mangostinov sok in sladkorna bolezen

Sadež Mangostin vsebuje več kot 45 kvalitetnih antioksidantov. V naravi so do sedaj odkrili več kot 200 različnih antioksidantov. Mangostin je edini sadež, ki na enem mestu vsebuje največ teh antioksidantov. Mangostinov sok se odlikuje po bogati sestavi: ksantoni, polifenoli, kinoni (antibiotik), tanini (holesterol), polisaharidi (proti raku),  katehini (proti raku), kalij, kalcij, železo, fosfor, vitamini B1, B2, B6.

Mangosteen

Glikemični indeks živil je merilo, kako hitro se hrana spreminja v sladkor. Zaželeno je, da se po hranjenju sladkor v krvi dviguje počasi. Če se dvigne hitro, se posledično sprosti veliko inzulina, ki sladkor hitro zniža in hitro se spet pojavi potreba po hrani. Nihanja sladkorja v krvi so na tak način velika. Kadar sladkor v krvi počasi narašča, so potrebe po inzulinu manjše in sprosti se manj inzulina. S tem pa se sladkor počasneje znižuje, nihanja so majhna in potreba po novih hranilih je manjša. Občutek sitosti je daljši in sladkor se ne spreminja v maščobe pač pa se porablja kot energent. Endokrini mehanizmi ob kontroliranem nivoju sladkorja v krvi pa dodatno skrbijo za izrabo nakopičenih rezervnih maščob kot energentov.

Hrana z visokim glikemičnim indeksom tako hitro po zaužitju sproži občutek lakote. Razlog je v tem, da hitro in visoko poraste krvni sladkor. To sproži izdatno sproščanje inzulina, ki posledično hitro zniža krvni sladkor in sproži občutek lakote hitro po takem obroku.

znanost_steklenica_sadez_400Naravni sok iz mangostina ima ugoden glikemični indeks, kar pomeni, da omogoča počasno naraščanje sladkorja v krvi in ne prihaja do hitrih dvigov krvnega sladkorja. Ravno hitri dvigi krvnega sladkorja z visokimi vrednostmi, neugodno vplivajo na organizem in hitreje vodijo k okvaram drobnih žil in živčnih končičev, ki v razviti obliki sladkorne bolezni sprožajo različne neugodne procese te kronične presnovne bolezni.

Kot pri vsaki kronični bolezni so tudi pri sladkorni bolezni raznoliki, naravni in učinkoviti antioksidanti, kot jih najdemo v mangostinu, nujno potrebni tako za boljše uravnavanje sladkorja v krvi, kot tudi za to da upočasnjujejo oziroma preprečujejo posledice sladkorne bolezni.Te se najprej pokažejo na ledvicah, očeh in ožilju spodnjih okončin.

Antioksidanti mangostina s svojo raznolikostjo blokirajo proste radikale, ki se sprožajo v celicah zlasti malih žil in s tem preprečujejo vnetne procese, ki so kronični in v nekaj letih povzročajo resne okvare številnih organov. Prav tako antioksidanti zmanjšujejo pri sladkornih bolnikih okvare živčnih končičev, ki dodatno prispevajo k okvari drobnih žil v organih in tkivih. Zaradi teh okvar nastajajo težave z ledvicami, ki lahko vodijo v popolno odpoved ledvic s potrebo po dializi. Prav tako se pojavijo napredujoče motnje vida, ki zelo zmanjšajo kvaliteto življenj bolnikov s sladkorno boleznijo. Zaradi okvar malih žil in živcev nastopijo težave v nogah, pojavljajo se kostne deformacije in razjede, ki slabo celijo. Ker je pri sladkornih bolnikih prizadet tudi imunski sistem so pogosta bakterijska, virusna in tudi glivična vnetja. Začetnik vseh teh bolezenskih procesov so prosti radikali in da se njihovo škodno delovanje prepreči oziroma ublaži, potrebuje organizem vsak dan dovolj učinkovitih antioksidantov.

Antioksidanti mangostina agresivne proste radikale sproti blokirajo in preprečujejo resne bolezenske posledice sladkorne bolezni. Naravni sok je bogat s kvalitetnimi antioksidanti, ki pa jih je potrebno dnevno vnašati v organizem, da bo posledic sladkorne bolezni čim manj in da se nastajanje resnih težav upočasni ali ustavi. Ob vsem tem je potrebno upoštevati  vsa navodila diabetologov o zdravem načinu življenja sladkornega bolnika.  Za preprečevanja resnih posledic te kronične bolezni lahko poleg ustreznega zdravljenja največ naredimo sami.

Komentirajte zgornji članek

Za komentiranje morate biti registrirani oz prijavljeni. Registrirate oz prijavite se lahko tukaj.

Prijavite se na brezplačne elektronske novice,

in obveščeni boste o novih vsebinah in ugodnih ponudbah.

DARILO ob prijavi: 6-tedenski prehranjevalni načrt za boljše počutje

Vpišite svoje ime (npr. Janja)
Vpišite svoj email
POŠLJI

S posredovanjem podatkov se strinjate s Pravili in pogoji poslovanja ter z Politika zasebnosti.