Začnite dan s sokom

sokovi_manjsaZdrav zajtrk naj bo pretežno sestavljen iz hrane, ki vsebuje veliko sestavljenih ogljikovih hidratov (kosmiči, muesli, žita, polnozrnat kruh) in vitaminov (sadje in zelenjava). Raziskave so pokazale, da naj bi optimalna količina vitaminov pomagala ohranjati zdravje in upočasnila staranje.

Sveže iztisnjen sok ne vsebuje le veliko vitaminov, temveč tudi minerale in vlaknine, ki izboljšajo odpornost, povečajo nivo energije, odpravljajo utrujenost in stres. Za sveže iztisnjene sokove uporabimo svežo zelenjavo in sadje ter dober sokovnik. Sokovnik naj bo tak, da bo zahteval čim lažje čiščenje. Pomembno je, da sok zaužijemo takoj, ko je pripravljen, sicer vitamini izgubijo svojo moč oziroma sok hitro oksidira in se pokvari zaradi toplote.

Zaužiti vitamini v sadju in zelenjavi so pomemben način blaženja prehladov v hladnejših dneh, še pomembnejšo vlogo pa imajo kot preventiva. Za 2 dl mešanega soka potrebujemo: 1 banano, 2 pomaranči, 1 kivi, 1 jabolko in 2 rdeča korenčka. Sadje in zelenjavo vedno operemo in očistimo, če je treba tudi olupimo. Poskrbimo za naše zdravje in si privoščimo vsak dan kozarec svežega soka.

Najpogosteje telesu primanjkuje vitamina C, ki ga najdemo v sadju (pomaranče, grenivke, jagode, črni ribez, papaja, kivi) in zelenjavi (zelje, cvetača, brokoli, zelena paprika). Vitamin C lahko prepreči nastanek očesne mrene in izboljša vid, pospeši celjenje ran in okrepi imunski sistem.

ZANIMIVOST: Vitamini in minerali so snovi, ki so ključnega pomena za človekovo zdravje. Že v 4. stoletju pr.n.št. so zdravniki, kot je Hipokrat, vedeli, da določena hrana preprečuje določene bolezni. Pomanjkanje vitamina C lahko povzroči skorbut. V 19. stoletju so mnogi mornarji, ki so bili na krovu po več mesecev skupaj in niso uživali svežega sadja in sveže zelenjave, zboleli za skorbutom.

 

Komentirajte zgornji članek

Za komentiranje morate biti registrirani oz prijavljeni. Registrirate oz prijavite se lahko tukaj.