S hojo do zdravega življenja

Redna telesna dejavnost je skorajda obvezen del današnjega zdravega načina življenja. Najboljša fizična dejavnost, med katerimi mišična preskrba z energijo poteka s porabljanjem kisika, je aerobna vadba. Najpreprostejša in vsakomur dostopna aerobna vadba pa je HOJA.

hoja je pomembna_manjsa

Med hojo usklajeno in intenzivno uporabljamo tudi zgornji del telesa, predvsem roke in ramenski obroč. Aerobna vadba je prav tako kolesarjenje, tek, plavanje ...

Načrtna in redna vzdržljivostna hoja, ki traja pol ure ali dlje, blagodejno vpliva na ves organizem. Pri hoji sodelujejo mišice spodnjih in zgornjih okončin, medeničnega in ramenskega obroča ter mišice trupa. Če si pri hoji navzgor pomagamo s palicami, dodatno obremenimo mišice zgornjih okončin. Pri hoji navzdol pa razbremenimo pritisk na sklepe in hrbtenico, pri tem pa imamo tudi boljšo oporo in tako preprečimo morebitne padce in poškodbe.

Pri redni telesni dejavnosti se izboljša delovanje srca (ob manjši ferkvenci utripanja pošlje po žilah večjo količino krvi), ožilje postane bolj prožno, poveča se prekrvavitev celega telesa, okrepijo se dihalne mišice, izboljšamo gibljivost sklepov spodnjih okončnin, premagamo stres itd.

Hoja mora biti dovolj intenzivna. Za aerobni učinek moramo med dejavnostjo doseči med 60-80 odstotki maksimalnega srčnega utripa (IZRAČUN: 220 - starost = maks. srčni utrip). Če ne uporabljamo pulzmetra, si lahko pomagamo s preprostimi testi.

  1. Če med hojo ne moremo izgovoriti preprostega stavka, ne da bi vmes zajeli zrak, je hoja prenaporna oziroma je tempo prehud.
  2. Če pa čutimo, da bi s takim tempom lahko nadaljevali v nedogled, pa je dejavnost premalo intenzivna in jo lahko postopoma povečujemo.

Koliko hoje je priporočljivo?

Če imamo hojo za glavno telesno aktivnost, je priporočljivo, da opravimo tri kilometre dolgo pot v približno 25 minutah. Začnemo z manjšimi razdaljami, ki jih prehodimo vedno hitreje, nato pa preidemo na večje. Poraba energije pri 15 minutni hoji je 45 kcal, pri teku 140 kcal, pri kolesarjenju pa 68 kcal.

Vsako telesno aktivnost začnemo in končamo z ogrevanjem in raztezanjem mišic. Hojo začnemo in končamo s 5 minutno počasno hojo in raztezanjem mišic.

Kaj pa če greste z nami na en fajn sprehod po Strunjanu (sobota, 8.4.), potem pa še na okušanje testenin izpod rok Borisa Kobala in preizkušnjo vrhunskih vin? 
Vabljeni!
Kuharski tečaj z Borisom Kobalom + degustacija vin + voden ogled Strunjana

Komentirajte zgornji članek

Za komentiranje morate biti registrirani oz prijavljeni. Registrirate oz prijavite se lahko tukaj.

Pozdravljeni!

Prijavite se na brezplačne elektronske novice,

da boste obveščeni o novih vsebinah, ugodnih ponudbah
in brezplačnih storitvah, ki jih nudimo v Club Prima
Vpišite svoje ime (npr. Janja)
Vpišite svoj email
POŠLJI

S posredovanjem podatkov se strinjate s Pravili in pogoji poslovanja ter z Politika zasebnosti.