Redna telesna vadba

Ljudje smo ustvarjeni za gibanje. Vsakodnevna telesna vadba je pomemben del zdravega načina življenja, saj izrazito ugodno vpliva na vsesplošno duševno in telesno zmogljivost, ne glede na starost, v kateri se odločimo začeti z vadbo.


Za ugoden učinek na zdravje zadostuje vsaj 30 minut zmerne telesne vadbe pet ali več dni na teden.

Z rednim gibanjem dokazano preprečujemo nastanek ali zaviramo razvoj najpogostejših bolezni današnjega časa, kakršne so:

  • debelost,
  • bolezni srca in ožilja,
  • rak,
  • nespečnost in psihične motnje (depresija, nemir, ipd.),
  • motnje presnove (sladkorna bolezen) in
  • osteoporoza.

Redna vadba prav tako izboljšuje samopodobo in veča sposobnost navezovanja socialnih stikov. Skupaj z zdravo prehrano pa učinkovito zavira staranje in omogoča dejavno, ustvarjalno in polno življenje tudi v poznih letih.

Vsaka vadba mora biti prilagojena sposobnostim posameznika in hkrati tako intenzivna, da omogoča napredek in izboljševanje funkcionalnih sposobnosti.

Nasveti za varno vadbo

  • Vadite le, ko se počutite dobro (ne med virusnimi infekcijami, prehladi)
  • Ne izvajajte napornih telesnih dejavnosti kmalu po hranjenju, počakajte najmanj dve uri po obroku
  • Prilagodite vadbo vremenu
  • Upočasnite vadbo, ko se vzpenjate navkreber
  • Primerno se oblecite in obujte
  • Upoštevajte osebne omejitve, poslušajte in opazujte svoje telo
  • Izberite primerne vaje
  • Vedno se ogrejte in ohladite s podobno, vendar manj intenzivno vadbo

 

Ker vsako gibanje vsebuje elemente vztrajnosti in moči, je smiselno, da v športno dejavnost vključimo oboje – vadbo s poudarkom na vzdržljivosti in vadbo za mišično moč. Danes telo lahko krepimo že z različnimi dejavnostmi, kot so hitra hoja, delo na vrtu, ples, plavanje, tek, drsanje, kolesarjenje, ipd.

 

Vadba in osteoporoza

Vzdrževanje telesne pripravljenosti z redno telesno vadbo lahko v veliki meri izboljša in vzdržuje stanje gibalnega sistema, krepi kosti ter preprečuje padce in posledične poškodbe, zato vseživljenjska telesna aktivnost veliko pripomore k manjšemu tveganju za razvoj osteoporoze.

Priporočljive so vaje za raztezanje mišic, izometrične vaje, vaje, pri katerih obremenjujem o kosti z lastno težo (hoja po stopnicah ali bregu navzdol,skoki), vaje za ravnotežje, vaje za držo ter vaje proti uporu, prilagojene seveda bolnikom z osteoporozo. Ugoden vpliv ima tudi vadba v vodi, ki pa ne sme biti pretopla, ker ta pospešuje razgradnjo kosti.

Viri:
http://www.zzv-ce.si/unlimitpages.asp?id=298
http://www.fidimed.si/zdravstvene_teme/clanki_strokovnjakov/26/sportnik_rekreativec.html

 

Priporočamo tudi branje članka, kjer boste izvedeli vse o pomembnosti viramina D. Kliknite tukaj >>

 

 

 

Komentirajte zgornji članek

Za komentiranje morate biti registrirani oz prijavljeni. Registrirate oz prijavite se lahko tukaj.

Pozdravljeni!

Prijavite se na brezplačne elektronske novice,

da boste obveščeni o novih vsebinah, ugodnih ponudbah
in brezplačnih storitvah, ki jih nudimo v Club Prima
Vpišite svoje ime (npr. Janja)
Vpišite svoj email
POŠLJI

S posredovanjem podatkov se strinjate s Pravili in pogoji poslovanja ter z Politika zasebnosti.