Ali prehranjevanje ponoči povzroča povečanje telesne teže?

Zaključek delovnega dneva se pri večini ljudi konča pred televizorjem ali računalnikom. Zaradi pomanjkanja časa, ljudje preko dneva zaužijejo premalo hrane in pomanjkanje kalorij želijo nadomestiti v večernem času pred spanjem. Veliko raziskav govori o povezanosti prehranjevanja pred spanjem in povečanjem telesne mase, vendar ali vnešene kalorije res povzročajo povečanje trebuha?

Hranjenje pred odhodom v posteljo je dolgo časa veljalo za glavni greh vseh shujševalnih programov! Večina študij navaja hranjenje po 20 uri  zvečer! Študija z vzorcem 400 ljudi navaja povečanje indeksa telesne mase, kot posledico poznega hranjenja! Nekaj drugih študij navaja v zaključku, da je pozno hranjenje zelo škodljiva razvada za naše telo!

Vedeti moramo, da ljudje, ki jedo pozno proti večeru ali ponoči, po navadi spustijo zajtrk! Posledica tega je, da kasneje postanejo lačni in da potem v času kosila niso lačni, saj so si privoščili pozen obrok kot malico. Posledica tega je potem spet pozno kosilo po 17 uri in še kasnejša večerja. Ljudje se tako vrtijo v začaranem krogu »pre«poznega prehranjevanja tokom dneva. Kar ima za posledico nabiranje odvečne maščobe po telesu.

Nekateri strokovnjaki trdijo, da je vseeno kdaj zaužijemo hrano, samo da je ne zaužijemo preveč! Vendar prehranjevanje »pre«pozno tokom dneva lahko direktno vpliva na vzorce nepravilnega prehranjevanja, kar pa ponovno vodi v prekomerno telesno težo! Torej strokovnjaki predlagajo, da imate vsaj zajtrk in kosilo približno ob enaki uri vsak dan, kar bo preprečilo »pozno« lakoto v večernih urah! Količina hrane naj bo ista za zajtrk in kosilo, torej predlagajo, da pojeste večji delež dnevnega vnosa hrane pred večernimi urami! Če se tega pravila ne držite, potem je velika možnost, da boste pojedli veliko količino hrane v večernih urah!

Pomembno je vedeti, da se hormon apetita grelin sprošča v jutranjih urah in preprečuje prenajedanje tokom dneva in seveda še posebej proti večeru.  Torej je telesna sposobnost občutka sitosti dosti večja zjutraj kot pozno popoldan ali zvečer!

Vendar, če ste telesno aktivni oz delate pozno zvečer, je pa to pravilo o nezaužitju hrane pretirano! Tukaj pa potem prevlada pravilo, da je potrebno pokurjene kalorije nadomestiti z ustrezno hrano ali s prehranskimi dodatki!

Vedeti pa moramo, da prehranjevanje v poznih večernih urah (po 20 uri) povzroča nespečnost!  Nespečnost pa je v veliki povezavi s pridobivanjem prekomerne telesne mase in debelosti. Večina ljudi, ki jedo pozno zvečer, po navadi preseže potreben dnevni vnos kalorij, saj posegajo po prigrizkih z veliko kalorično vrednostjo! Velika spodbuda pa prihaja s tv programi, ki jih spremljajo pred tv ekrani zleknjeni na kavču. Tako postane prenajedanje zelo enostavno in zabavno.

Nasveti, ki vam bodo pomagali pri normalnem prehranjevanju in spanju:

  • izogibajte se »pre«poznemu prehranjevanju;
  • izogibajte se visoko kalorični hrani (sladkarijam, maščobam) pred odhodom v posteljo;
  • zajtrk in kosilo zaužijte pravočasno tokom dneva;
  • v popoldanskem času zaužijte le nizko kalorično hrano (sadje z nizko vsebnostjo sladkorjev, zelenjavo, živila z nizko vsebnostjo maščob);
  • ne jejte vsaj 1 do 2 uri pred spanjem;
  • pri vsakem obroku zaužijte beljakovine in vlaknine;
  • dan prej razmislite kdaj boste jedli in kaj boste zaužili – napišite si urnik in vsebino obrokov.

Avtor članka: dr. Mitja Bračič

Komentirajte zgornji članek

Za komentiranje morate biti registrirani oz prijavljeni. Registrirate oz prijavite se lahko tukaj.

Pozdravljeni!

Prijavite se na brezplačne elektronske novice,

da boste obveščeni o novih vsebinah, ugodnih ponudbah
in brezplačnih storitvah, ki jih nudimo v Club Prima
Vpišite svoje ime (npr. Janja)
Vpišite svoj email
POŠLJI

S posredovanjem podatkov se strinjate s Pravili in pogoji poslovanja.